StorytellingMatters

  • Blog
  • Events
  • Trainingen
  • Bloggers
  • Manifesto
  • Contact
  • Menu

Contentmarketing

Storytelling nog steeds succesvol!

Storytelling nog steeds succesvol!

Geschreven door Maurice Hengeveld op zaterdag, 14 oktober 2017.

Storytelling is een krachtige en effectieve vorm van content marketing. Het toepassen van (aansprekende) verhalen om een (organisatie)doel te bereiken. Met storytelling informeer, amuseer en verleid je jouw doelgroep. Het is de ideale manier om mensen te raken, contact te maken, fans te krijgen of de saamhorigheid te vergroten. Maar blijf daarbij alsjeblieft wel geloofwaardig!  

Lees meer | Posted in Contentmarketing

Weg met reputatiemanagement, welkom waardenmanagement!

Weg met reputatiemanagement, welkom waardenmanagement!

Geschreven door Annet Scheringa op zondag, 01 januari 2017.

Binnen een LinkedIngroep waar ik lid van ben, werd een discussie gevoerd over reputatiemanagement. Veel organisaties worstelen daarmee en de opkomst van social media maakt het er niet gemakkelijker op. Medewerkers twitteren er lustig op los, klanten doen er een schepje bovenop en voordat je het weet, ligt je zorgvuldig opgebouwde reputatie op straat. Hoe kun je je hier als organisatie het beste tegen wapenen? Met stringente communicatieregels? Moet HRM er een grotere rol in krijgen? En wat is de rol van het management?

Lees meer | Posted in Interne communicatie, Contentmarketing, Corporate Branding

Een nieuw geloof is geboren

Geschreven door Marieke Hendrix op vrijdag, 26 juni 2015.

Het is zover, we weten weer waarom wij op aarde zijn: om de wereld te laten kantelen. Met regelmaat komen ze bij elkaar, of het nou bij de MeetUps is van VPRO's Tegenlicht of gewoon lokaal: de kantelaars. Mensen die 'geloven' dat er een nieuw evenwicht aan het ontstaan is. Zoals de 'kantelaars' zelf zeggen: "Nederland kantelt. Dat is geen overtuiging, dat is een feit. Niet omdat het moet van de gemeente, de belastingdienst of de leraar, maar omdat je voelt dat je zo wilt leven." Omdat jet het 'voelt' en 'gelooft' dus. Zoals Seth Godin al zei: "The market for something to believe in, is infinite." En wie wil niet geloven in een groter idee? Toen ook ik Jan Rotmans voor het eerst in zijn sterrenrol zag in Tegenlicht dacht ik ook: "Ha, eindelijk iemand met antwoorden op vragen waar we mee zitten. Een verhaal waarin je wel wil geloven en dat het hier en nu, en alle worsteling en conflicten daarin overstijgt. Burger aan de macht!"

Lees meer | Posted in Contentmarketing

Storytelling in nieuwsbrieven

op woensdag, 20 mei 2015.

Luister hier naar een inspirerende interview met Christine Algera over storytelling in nieuwsbrieven

Signaleer jij het ook? Storytelling in nieuwsbrieven? Ik werd er laatst zelfs door een klant op gewezen. En dat vond ik eigenlijk wel grappig. Want ondanks het feit dat mijn klant zich in een traditionele branche bevindt, vertelde hij dat zijn aandacht gelijk getrokken was. Juíst omdat het verhaal enorm persoonlijk was en het leek alsof er speciaal een brief aan hem geschreven werd. De nieuwsbrief viel op tussen alle andere saaie nieuwsbrieven. En dat vond ik ontzettend tof om te horen. Vandaar, hier een kort blogje om ervoor te zorgen dat jij er ook klaar voor bent. Om persoonlijk en geïnspireerd te schrijven aan je klant.

Lees meer | Posted in Contentmarketing, Corporate Branding

Je contentstrategie crossmediaal: organiseer een talkshow

op woensdag, 06 mei 2015.

De afgelopen tijd signaleer ik een nieuwe trend. Of misschien wel een hernieuwde. Maar hoe dan ook: je kunt er je merk enorm goed mee laden en jezelf perfect positioneren. Daarnaast is het ook nog eens goede PR en maakt het je contentstrategie crossmediaal. Oja, en het is óók nog eens ideaal om verhalen mee te delen. Waar ik het over heb? Je eigen talkshow. Je wat?! Ja, ik hoor het je denken! Nou, je eigen talkshow dus. En dan niet eens op de radio (al biedt podcasten absoluut mogelijkheden), maar offline. Ik zal het uitleggen.

Lees meer | Posted in Contentmarketing, Corporate Branding, Crossmedia, Personal Branding

Wie denk je wel dat je bent, storyteller?

op maandag, 02 februari 2015.

Zo. Dus jij bent storyteller. Of verhalenverteller. Of copywriter. Of hoe je jezelf ook noemen wilt. Je helpt bedrijven, organisaties en ondernemers om hun verhaal te vertellen. Met veel deskundigheid. Met veel ervaring. En natuurlijk ook met heel veel plezier. Je weet hoe je moet luisteren, hoe je tussen de onuitgesproken regels door moet lezen. Je laat de mens achter de SEO zien, de levende have achter de handel en het verhaal achter de bedrijfstaal. Natuurlijk gebruik je daar een gedegen stappenplan, pardon: strategie voor, zodat je klant na jouw - uiteraard - professionele begeleiding het echte verhaal kan vertellen. Het verhaal dat stiekem lag te sluimeren totdat jij het duidelijk, trefzeker en raak zou verwoorden. Net als je duizend andere collega's. Maar wie ben jij nu eigenlijk zelf?

Lees meer | Posted in Contentmarketing, Personal Branding

Gezocht: journalisten die zijn veranderd in contentcreators

op dinsdag, 27 januari 2015.

We zaten met een paar honderd man in de collegezaal. Aan de ene kant zaten 'zij'. De communicatiemensen. Aan de andere kant, de goede kant, zaten 'wij'. De journalisten. 'Wij' waren onafhankelijk. De luis in de pels van de democratie. 'Zij' praatten voor hun eigen toko. En dat hoefde natuurlijk niet per se de waarheid te zijn, die wij natuurlijk aan onze kant hadden staan. De spreker kwam naar voren en vertelde dat hij eerst journalist was. Tegenwoordig werkt hij in de communicatie. Hij kon op weinig 'likes' rekenen en werd door onze kant van de zaal subiet weggehoond. Wisten wij veel dat journalistiek en communicatie nog eens zo dichtbij elkaar zouden komen te liggen. Of eigenlijk was dat toen ook al zo. Maar we wilden het niet weten. Nog niet.

Lees meer | Posted in Contentmarketing, Personal Branding

StorytellingMatters gaat weer van start!

op maandag, 26 januari 2015.

Alweer een paar maanden geleden, kondigden we aan dat het doek voor StorytellingMatters was gevallen. Twee jaar daarvoor kreeg BERNAS&CO Communicatie het idee om een platform te starten waar professionals hun kennis van storytelling konden delen en met elkaar in gesprek konden gaan. Online, maar ook op workshops, trainingen en evenementen. Later kwam daar ook nog contentmarketing bij. Het bleek al snel dat er echt behoefte aan was. Wat een kennis. Wat een enthousiasme. En ja, ook wat een teleurstelling van de lezers toen we ermee stopten. Maar we hebben goed nieuws: we zijn terug!

Lees meer | Posted in Contentmarketing

[1] 2 3 4 5 >  >>  

Thema's

  • Best Practice
  • Contentmarketing
  • Corporate branding
  • Crossmedia
  • Verbindend leiderschap
  • Personal Branding
  • Wetenschap
  • Interne communicatie
  • Verandering
  • Framing
  • Email
  • RSS
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

TheStoryConnection

storytellingburo

Mailchimp
  1. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
  2. Email:
    Vul een geldig email-adres in.
  3. Naam:
    Vul uw naam in

Laatste reacties

Manon De Groot-van Gelder

10. januari, 2017 | #

Dank je wel Hans voor je reactie. Het is altijd erg inspirerend om met levensverhalen aan de slag te gaan. Het effect dat dit heeft is...

Hans

09. januari, 2017 | #

Dankjewel voor het delen van jouw verhaal. In mijn praktijk bied ik cliënten te werken met hun levensverhaal.
Immers: het leven wordt...

Hans Vervoort

26. oktober, 2016 | #

Wordt het niet langzamerhand tijd voor short-reads? Columns en ZKV-bundels doen het in boekvorm slecht, logisch want achter elkaar korte...

Odo

14. september, 2016 | #

Bedankt voor de tips

Peter

14. september, 2016 | #

Populariseren volgens Van Dale: algemeen begrijpelijk maken....wat is daar mis mee?

  • 8 prachtige voorbeelden van multimediale longreads

  • De 5 best gelezen artikelen van November

    Contentmarketing Corporate Branding

  • Wat het Disney verhaal Frozen je kan leren over menselijke groei

    Corporate Branding Personal Branding

Laatste reacties

Manon De Groot-van Gelder

10. januari, 2017 | #

Dank je wel Hans voor je reactie. Het is altijd erg inspirerend om met levensverhalen aan de slag te gaan. Het effect dat dit heeft is...

Hans

09. januari, 2017 | #

Dankjewel voor het delen van jouw verhaal. In mijn praktijk bied ik cliënten te werken met hun levensverhaal.
Immers: het leven wordt...

Hans Vervoort

26. oktober, 2016 | #

Wordt het niet langzamerhand tijd voor short-reads? Columns en ZKV-bundels doen het in boekvorm slecht, logisch want achter elkaar korte...

Odo

14. september, 2016 | #

Bedankt voor de tips

Peter

14. september, 2016 | #

Populariseren volgens Van Dale: algemeen begrijpelijk maken....wat is daar mis mee?

  • Panelopdracht 16: Review De Liefde – Het laatste nummer van een liefdevol magazine

  • Employer Branding als een vorm van storytelling

    Verbindend leiderschap

  • The making of Your Song – Een humanistisch verhaal (Deel IV)

    Corporate Branding Personal Branding

Laatste artikelen

  • Safety first
  • Storytellingtrends 2019
  • De verder-kijker
  • Verhalen verzamelen via de telefoon? Het kan!

Laatste artikelen

  • Safety first
  • Storytellingtrends 2019
  • De verder-kijker
  • Verhalen verzamelen via de telefoon? Het kan!
  • Blog
  • Events
  • Trainingen
  • Bloggers
  • Manifesto
  • Contact

Wij helpen je graag verder

Wie zijn wij

  • Over StorytellingMatters
  • Wat is business storytelling?
  • Onze bloggers
  • Privacy
  • Disclaimer
  • Email
  • RSS
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Gebruikersnaam vergeten?
  • Wachtwoord vergeten?
StorytellingMatters is een productie van Het Storytelling Buro en TheStoryConnection
StorytellingMatters is een productie van
Het Storytelling Buro en TheStoryConnection
© StorytellingMatters 2012-2019