StorytellingMatters

  • Blog
  • Events
  • Trainingen
  • Bloggers
  • Manifesto
  • Contact
  • Menu

Contentmarketing

Hoe blijft een websitebezoeker op je website?

op vrijdag, 26 september 2014.

Lezen vanaf een scherm is vermoeiend voor je ogen. Je leest op een scherm trager dan van papier. Daarom willen websitebezoekers je webtekst scannen. Een lezer wil een korte, scanbare tekst en bepaalt zo of hij verder leest. Het is daarom slim de opbouw van je teksten hierop af te stemmen. Zo geef je lezers overzicht, houvast bij het scannen en bij het lezen en help je lezers op weg. Maar wat helpt nog meer?

Lees meer | Posted in Contentmarketing, Corporate Branding

Verhalende Journalistiek: de ontknoping is het moeilijkst

Geschreven door Sigrid van Iersel op donderdag, 25 september 2014.

Schrijf geen stuk vol ‘stilstaand water’, maar schotel je lezer een plotgedreven artikel voor. Hoe je dat doet, lees je in het net verschenen handboek Verhalende Journalistiek.

Veel journalisten werken nogal intuïtief. Ze gaan zonder vooropgezet verhaalidee op pad naar een ziekenhuisafdeling, een sporttoernooi of een politieke bijeenkomst. Ze komen terug met sfeertekeningen, observaties en quotes, die ze achter hun computer vaardig aan elkaar smeden. Ze voeren zegslieden op, geen personages. De nadruk ligt op de feiten, niet op emotie.

En verbazingwekkender nog: de belangrijkste informatie geven ze meteen weg.

Lees meer | Posted in Contentmarketing, Corporate Branding

Storytelling- en contentmarketinglessen van Humans of New York

op dinsdag, 23 september 2014.

Als fotograaf en liefhebber van storytelling is Humans of New York voor mij één grote verademing. De blog van fotograaf Brandon Stanton die onbekende New Yorkers portretteert en daarbij kort hun verhalen deelt. Wat ik zo ontzettend leuk vind aan de blog, is dat werkelijk elke post voelt als een cadeautje. Simpelweg omdat je je vooraf al verheugt op wat er nu weer komen gaat. En zelden stelt het teleur. Humans of New York is dan ook een prachtig voorbeeld van hoe simpel en krachtig storytelling en contentmarketing in combinatie met elkaar zijn. Tenminste, als je het goed doet natuurlijk.

Lees meer | Posted in Contentmarketing, Personal Branding

Klassieke storytellingelementen gebruiken in contentmarketing: hoe dan?

op maandag, 22 september 2014.

Het is al een keer eerder besproken. Onder andere door Debbie: dat het als contentmarketeer steeds belangrijker is om creatief te zijn. Dat creativiteit langzaam zelfs een vereiste competentie wordt, omdat content online iets ‘extra’s’ moet bezitten wil het opvallen en effectief zijn. Iets persoonlijks. Maar, dat is volgens mij zeker niet het enige wat content tegenwoordig moet bezitten. Want minstens zo belangrijk is het dat content tegenwoordig een goed en pakkend verhaal bezit. En dus zul je als contentmarketeer niet alleen creatief moeten zijn, je zult ook je storytellingskills moeten ontwikkelen.

Lees meer | Posted in Contentmarketing, Corporate Branding

Inspiratie: Traditionele publiciteit vs. Contentmarketing

op vrijdag, 19 september 2014.

Zo, even een heel korte vrijdagblog van mijn kant. Of eigenlijk meer een kleine infographic die ik wil delen. Als je hem al zo mag noemen, want erg veel informatie bevat hij nou ook weer. Wél echter treffende info. Vandaar dat ik hem graag deel. Want veel sterker vond ik een pleidooi voor de inzet van contentmarketing in plaats van traditionele marketing niet vaak. Zeker niet in één plaatje. Bovenstaand plaatje welteverstaan, waar je even op moet klikken om hem te vergroten. En dan lees je precies waarom contentmarketing zoveel sterker is dan de interruptiemarketing die traditionele publiciteit met zich meebrengt. Dus klik er maar even op. Wellicht overtuigt het je.

Lees meer | Posted in Contentmarketing

Waarom slimme contentmarketeers geen ‘tone of voice’ zeggen (en wat dan wel)

op woensdag, 17 september 2014.

Sommige termen worden zo veel gebruikt, dat ze aan betekenis verliezen.

Neem tone of voice.

Dat betekent: hòe je iets zegt. Op welke toon en met welke connotaties. Toch?

Dat klopt. Maar da’s te vaag om werkbaar te zijn. Want zo ga je voorbij aan een belangrijke andere component…

Lees meer | Posted in Contentmarketing

Welk museum vertelt echt een verhaal?

Geschreven door Sigrid van Iersel op dinsdag, 16 september 2014.

Musea zeggen graag dat ze volop verhalen te vertellen hebben. Maken ze dat ook waar? Ik hield een rondtocht langs enkele musea en zocht naar het museum met de beste verhalende aanpak.

Op mijn rondtochten ben ik eigenlijk altijd op verhalensafari: op zoek naar verhalen en de manieren waarop deze verhalen ingezet worden.

Als museumliefhebber ben ik daarbij nieuwsgierig hoe musea dat aanpakken. Veel musea zeggen immers dat ze veel verhalen te vertellen hebben.

Lees meer | Posted in Contentmarketing, Corporate Branding, Crossmedia

In 10 stappen naar een succesvolle contentmarketingstrategie

op vrijdag, 12 september 2014.

Contentmarketing is hot. Dit komt omdat je hiermee beter en sneller je marketingdoelstellingen kunt bereiken. Maar hoe kom je nu tot een goede contentstrategie? Hoe kom je aan kwalitatief goede engaging content? En hoe breng je deze content op een relevante manier onder de aandacht van uw doelgroep? Lees hieronder hoe u in 10 praktische stappen kunt komen tot een succesvolle contentmarketingstrategie. 

Lees meer | Posted in Contentmarketing, Corporate Branding

<< < 1 [2] 3 4 5 6 >  >>  

Thema's

  • Best Practice
  • Contentmarketing
  • Corporate branding
  • Crossmedia
  • Verbindend leiderschap
  • Personal Branding
  • Wetenschap
  • Interne communicatie
  • Verandering
  • Framing
  • Email
  • RSS
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

TheStoryConnection

storytellingburo

Mailchimp
  1. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
  2. Email:
    Vul een geldig email-adres in.
  3. Naam:
    Vul uw naam in

Laatste reacties

Manon De Groot-van Gelder

10. januari, 2017 | #

Dank je wel Hans voor je reactie. Het is altijd erg inspirerend om met levensverhalen aan de slag te gaan. Het effect dat dit heeft is...

Hans

09. januari, 2017 | #

Dankjewel voor het delen van jouw verhaal. In mijn praktijk bied ik cliënten te werken met hun levensverhaal.
Immers: het leven wordt...

Hans Vervoort

26. oktober, 2016 | #

Wordt het niet langzamerhand tijd voor short-reads? Columns en ZKV-bundels doen het in boekvorm slecht, logisch want achter elkaar korte...

Odo

14. september, 2016 | #

Bedankt voor de tips

Peter

14. september, 2016 | #

Populariseren volgens Van Dale: algemeen begrijpelijk maken....wat is daar mis mee?

  • Storytelling is uit, Storyliving is in!

    Corporate Branding Personal Branding

  • 25 andere manieren om verhalen slim toe te passen in een organisatie

    Corporate Branding

  • Jouw succes in contentmarketing valt of staat met 3 soorten publiek

    Contentmarketing

Laatste reacties

Manon De Groot-van Gelder

10. januari, 2017 | #

Dank je wel Hans voor je reactie. Het is altijd erg inspirerend om met levensverhalen aan de slag te gaan. Het effect dat dit heeft is...

Hans

09. januari, 2017 | #

Dankjewel voor het delen van jouw verhaal. In mijn praktijk bied ik cliënten te werken met hun levensverhaal.
Immers: het leven wordt...

Hans Vervoort

26. oktober, 2016 | #

Wordt het niet langzamerhand tijd voor short-reads? Columns en ZKV-bundels doen het in boekvorm slecht, logisch want achter elkaar korte...

Odo

14. september, 2016 | #

Bedankt voor de tips

Peter

14. september, 2016 | #

Populariseren volgens Van Dale: algemeen begrijpelijk maken....wat is daar mis mee?

  • De winnaar van onze eerste prijsvraag is bekend!

  • De twee gezichten van Grolsch

    Corporate Branding

  • NO (2012) – storytelling, campagnes en politieke geschiedenisles in één film

Laatste artikelen

  • Safety first
  • Storytellingtrends 2019
  • De verder-kijker
  • Verhalen verzamelen via de telefoon? Het kan!

Laatste artikelen

  • Safety first
  • Storytellingtrends 2019
  • De verder-kijker
  • Verhalen verzamelen via de telefoon? Het kan!
  • Blog
  • Events
  • Trainingen
  • Bloggers
  • Manifesto
  • Contact

Wij helpen je graag verder

Wie zijn wij

  • Over StorytellingMatters
  • Wat is business storytelling?
  • Onze bloggers
  • Privacy
  • Disclaimer
  • Email
  • RSS
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Gebruikersnaam vergeten?
  • Wachtwoord vergeten?
StorytellingMatters is een productie van Het Storytelling Buro en TheStoryConnection
StorytellingMatters is een productie van
Het Storytelling Buro en TheStoryConnection
© StorytellingMatters 2012-2019