StorytellingMatters

  • Blog
  • Events
  • Trainingen
  • Bloggers
  • Manifesto
  • Contact
  • Menu

Wat is business storytelling?

Storytelling is het buzzword van 2013. Terecht, want verhalen zijn voor merken en bedrijven belangrijker dan ooit tevoren. Om de doelgroep te midden van een eindeloze zee aan concurrenten aan zich te binden, hebben merken en bedrijven authentieke verhalen nodig om een emotionele binding aan te gaan. Dit proces, evenals de creatie en de inzet van verhalen die daarbij komt kijken, is wat wij op dit platform verstaan onder storytelling.

De goede verhalen die daarbij als een lopend vuurtje rondgaan en waarin klanten graag willen participeren, maken uiteindelijk dat de doelgroep bij een merk, bedrijf of persoon willen horen. Het inzetten van en creëren van die content is een onderdeel van storytelling dat wij beschrijven als contentmarketing; het maken, aanbieden en verspreiden van content die bijdraagt aan een vooraf gesteld doel en waarmee een merk, bedrijf of persoon de doelgroep steviger aan zich bindt.

Thema's

  • Best Practice
  • Contentmarketing
  • Corporate branding
  • Crossmedia
  • Verbindend leiderschap
  • Personal Branding
  • Wetenschap
  • Interne communicatie
  • Verandering
  • Framing
  • Email
  • RSS
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

TheStoryConnection

storytellingburo

Mailchimp
  1. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
  2. Email:
    Vul een geldig email-adres in.
  3. Naam:
    Vul uw naam in

Laatste reacties

Manon De Groot-van Gelder

10. januari, 2017 | #

Dank je wel Hans voor je reactie. Het is altijd erg inspirerend om met levensverhalen aan de slag te gaan. Het effect dat dit heeft is...

Hans

09. januari, 2017 | #

Dankjewel voor het delen van jouw verhaal. In mijn praktijk bied ik cliënten te werken met hun levensverhaal.
Immers: het leven wordt...

Hans Vervoort

26. oktober, 2016 | #

Wordt het niet langzamerhand tijd voor short-reads? Columns en ZKV-bundels doen het in boekvorm slecht, logisch want achter elkaar korte...

Odo

14. september, 2016 | #

Bedankt voor de tips

Peter

14. september, 2016 | #

Populariseren volgens Van Dale: algemeen begrijpelijk maken....wat is daar mis mee?

  • Storytellingtrends 2018

    Storytellingtrends 2018

  • Dishoom: Storytelling toepasbaar maken doe je zo

    Corporate Branding

  • De ZZP'er is de storyteller van de toekomst

    Corporate Branding Personal Branding

Laatste reacties

Manon De Groot-van Gelder

10. januari, 2017 | #

Dank je wel Hans voor je reactie. Het is altijd erg inspirerend om met levensverhalen aan de slag te gaan. Het effect dat dit heeft is...

Hans

09. januari, 2017 | #

Dankjewel voor het delen van jouw verhaal. In mijn praktijk bied ik cliënten te werken met hun levensverhaal.
Immers: het leven wordt...

Hans Vervoort

26. oktober, 2016 | #

Wordt het niet langzamerhand tijd voor short-reads? Columns en ZKV-bundels doen het in boekvorm slecht, logisch want achter elkaar korte...

Odo

14. september, 2016 | #

Bedankt voor de tips

Peter

14. september, 2016 | #

Populariseren volgens Van Dale: algemeen begrijpelijk maken....wat is daar mis mee?

  • De opinie van: René Boonstra - Wat is transmediale storytelling?

  • Interview met Bob van Oosterhout – ‘Sportsponsoring is meer dan een naam op een shirt’

  • Beleving brengt je in beweging

    Corporate Branding

Laatste artikelen

  • Safety first
  • Storytellingtrends 2019
  • De verder-kijker
  • Verhalen verzamelen via de telefoon? Het kan!

Laatste artikelen

  • Safety first
  • Storytellingtrends 2019
  • De verder-kijker
  • Verhalen verzamelen via de telefoon? Het kan!
  • Blog
  • Events
  • Trainingen
  • Bloggers
  • Manifesto
  • Contact

Wij helpen je graag verder

Wie zijn wij

  • Over StorytellingMatters
  • Wat is business storytelling?
  • Onze bloggers
  • Privacy
  • Disclaimer
  • Email
  • RSS
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Gebruikersnaam vergeten?
  • Wachtwoord vergeten?
StorytellingMatters is een productie van Het Storytelling Buro en TheStoryConnection
StorytellingMatters is een productie van
Het Storytelling Buro en TheStoryConnection
© StorytellingMatters 2012-2019