Storytelling is het buzzword van 2013. Terecht, want verhalen zijn voor merken en bedrijven belangrijker dan ooit tevoren. Om de doelgroep te midden van een eindeloze zee aan concurrenten aan zich te binden, hebben merken en bedrijven authentieke verhalen nodig om een emotionele binding aan te gaan. Dit proces, evenals de creatie en de inzet van verhalen die daarbij komt kijken, is wat wij op dit platform verstaan onder storytelling.
De goede verhalen die daarbij als een lopend vuurtje rondgaan en waarin klanten graag willen participeren, maken uiteindelijk dat de doelgroep bij een merk, bedrijf of persoon willen horen. Het inzetten van en creëren van die content is een onderdeel van storytelling dat wij beschrijven als contentmarketing; het maken, aanbieden en verspreiden van content die bijdraagt aan een vooraf gesteld doel en waarmee een merk, bedrijf of persoon de doelgroep steviger aan zich bindt.
Manon De Groot-van Gelder
10. januari, 2017 | #
Dank je wel Hans voor je reactie. Het is altijd erg inspirerend om met levensverhalen aan de slag te gaan. Het effect dat dit heeft is...
Hans
09. januari, 2017 | #
Dankjewel voor het delen van jouw verhaal. In mijn praktijk bied ik cliënten te werken met hun levensverhaal.
Immers: het leven wordt...
Hans Vervoort
26. oktober, 2016 | #
Wordt het niet langzamerhand tijd voor short-reads? Columns en ZKV-bundels doen het in boekvorm slecht, logisch want achter elkaar korte...
Odo
14. september, 2016 | #
Bedankt voor de tips
Peter
14. september, 2016 | #
Populariseren volgens Van Dale: algemeen begrijpelijk maken....wat is daar mis mee?