ziggo storing

Ziggo storing: zo los je het op!

Je TV kampt op dit moment mogelijk met een ziggo storing, waardoor het kan zijn dat jouw tv onder de getroffen apparaten valt. Natuurlijk streven zij ernaar om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Doorgaans duurt een storing 1 tot 3 uur. Hieronder lees je welke stappen jij in de tussentijd kunt zetten om jouw tv weer werkend te krijgen.

1. Is er een ziggo storing op jouw adres?

Je kunt op de website van Ziggo checken of jouw adres binnen het storing gebied valt. Ga naar storingsite.nl/ziggo-storing/ en vul hier je huisnummer, eventuele toevoeging en postcode in. Je krijgt vanzelf in beeld te zien of jij tot het getroffen gebied behoort. Mocht dit het geval zijn, dan kan je zelf een aantal zaken proberen om het probleem op te lossen.

2. Start je modem opnieuw op

– Zet jouw tv-ontvanger uit met de knop bovenop je tv-kastje. Om ervoor te zorgen dat hij helemaal afsluit kan je de knop voor 3 seconden ingedrukt houden.
– Haal vervolgens de stekker uit het stopcontact en verwijder ook de stekker uit je modem. Wacht eerst 10 seconden voor je alle stekkers weer aansluit.
– Stop eerst de stekker van je modem in het stopcontact. Het is belangrijk dat je eerst 10 minuten wacht tot de modem helemaal opnieuw opgestart is.
– Als de modem opnieuw is opgestart stop je pas de stekker van je tv-ontvanger in het stopcontact. Het kan zijn dat de storing nu verholpen is. Mocht je nog steeds geen beeld krijgen, volg dan onderstaande stap op om andere mogelijke oplossingen te proberen.

3. Controleer de aansluiting

Kijk goed of alle stekkers goed vast zitten. Het kan zijn dat er een stekker is verschoven of niet goed in de tv-kast van Ziggo zit. Controleer meteen of er geen beschadigingen op de kabels zitten. Als alles er goed uit ziet en alle kabels op de juiste manier zijn aangesloten, dan heb je het probleem waarschijnlijk verholpen.

4. Ziggo storing toch nog niet opgelost?

Als je nog steeds geen tv kunt kijken, dan raden wij je aan om contact met Ziggo op te nemen. Je kunt Ziggo bellen op 020-124 56 78 en zorg dat je in de buurt van je tv bent. Laat Ziggo weten of je stap 1 tot en met 3 al hebt doorlopen en dat je probleem daarmee niet verholpen is. Ziggo helpt je uiteraard graag verder.