Veel grote bedrijven investeren veel in het organiseren van zakelijke evenementen. De totale markt van zakelijke evenementen wereldwijd is wel een triljoen dollar groot! Een geslaagd evenement organiseren levert ook wel weer heel veel op: naast bereik ook innovatieve branding en ticket sales!
Maar hoe organiseer je nu een geslaagd zakelijk evenement? In dit artikel delen we een aantal van onze beste tips en adviezen met jou!
Partners vinden om jouw bereik te vergroten
Zoek naar belangrijke partners en lokale kampioenen. In veel gevallen haperen evenementen omdat de planners er niet in slagen om diegenen te betrekken die al verbonden zijn met die kwestie of met de doelgemeenschap. Een samenwerkende partner of sterke lokale kampioen kan het bereik en de impact van jouw evenement aanzienlijk vergroten.
Enkele voorbeeldoverwegingen zijn: wie zijn de stakeholders en beïnvloeders van de gemeenschap? Welke connecties heb je al in de community? en met wie kunt u als volwaardige (zelfs co-branded) partner deelnemen aan dit evenement?
Plan jouw zakelijk evenement zo goed mogelijk
Selecteer jouw datum, tijd en locatie. Hoe eerder je jouw locatie van je programma kunt vergrendelen, hoe sneller je je kunt voorbereiden op marketing. Zorg ervoor dat de beschikbare ruimte toegankelijk is voor jouw doelgroep en geschikt is voor de behoeften van jouw evenement. Probeer de locatie door de ogen van een vreemde te bekijken. Is de specifieke ruimte gemakkelijk te vinden? Zijn de toiletten gemakkelijk toegankelijk? En wat kunnen barrières zijn voor iemand die hier een programma volgt? (Bijvoorbeeld parkeren). Je moet soortgelijke overwegingen maken voor jouw datum en tijd. Zou jouw doelgroep vaker overdag of ’s avonds aanwezig zijn? Zouden ze liever een weekdag of weekend hebben? Hoewel het misschien vanzelfsprekend klinkt, is een veelgemaakte fout die planners van evenementen maken deze beslissingen te baseren op wat hen het beste uitkomt en niet op wat aan de behoeften van hun community-evenement voldoet.
Evenementen in VR
Om jouw evenement echt een groot succes te laten maken, wil je natuurlijk dat je zoveel mogelijk bereik en impact ermee hebt. Heb je al gehoord van virtual reality evenementen? Het publiek kan het evenement gewoon volgen van de livestream via YouTube, Linkedin of andere kanalen. Veel meer bereik en super innovatieve branding met jouw zakelijke evenement!
Leave a Reply